تفاوت شیر پاک کن و میسلار واتر چیست؟

شیر پاک کن چیست؟

شیر پاک کن یکی از قدیمی‌ترین محصولات پاک کننده پوست است که به دلیل عملکرد قوی و فوق‌العاده خود، هنوز از نظر قدرت و محبوبیت، در صدر جدول پاک کننده‌های آرایشی قرار دارد.

شیر پاک کن با چه فناوری پوستتان را پاکسازی می‌کند؟

شیر پاک کن امولسیون مایعی با پایه لیپیدی است که از طریق ترکیب شدن با ناخالصی‌ها و مواد آرایشی، آنها را از سطح پوست پاکسازی می‌کند. این محصول معمولا دارای قدرت التیام بخشی و مرطوب کنندگی بسیار قدرتمندی است و به همین دلیل هم از ایجاد التهاب، قرمزی و خشکی پوست جلوگیری می‌کند و پوستتان را برای مراحل بعدی روتین زیبایی آماده می‌سازد.

پاکسازی پوست

میسلار واتر چه کارکردی برای پوست دارد ؟

میسلار واتر محصول نوآورانه‌ای است که به عنوان جدیدترین فرمول پاک کننده انواع آرایش صورت و چشم در سال‌های اخیر توانسته توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. ویژگی اصلی میسلار واتر، بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن است. همچنین از موادی مانند الکل، پارابن و مواد حساسیت‌زا در ساختار این محصول استفاده نمی‌شود و فرمولاسیون ملایمی دارد.
از این رو محصول ایده آلی برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌های صورت در قسمت‌های حساس پوست مانند دور چشم و لب به شمار می‌آید.

مکانیسم عمل میسلار واتر به عنوان پاک کننده

فناوری به کار رفته در تولید این محصول، تولید و ترکیب میسل است. میسل‌ها سورفکتانت‌هایی (ماده فعال سطحی)هستند که باهم ترکیب می‌شوند و کره‌های بسیار کوچک و میکروسکوپی تولید می‌کنند. این کره‌های لیپیدی قادر به ترکیب با سبوم، آثار دود و مواد آرایشی هستند و با جذب این آلودگی‌ها، آنها را از بین می‌برند. ظرفیت میسل‌ها هیچ‌گونه تداخلی با تعادل فیزیولوژیک پوست ایجاد نمی‌کنند.

تفاوت های اصلی شیر پاک کن و میسلار واتر

  • مهم‌ترین تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن، در کاربرد استفاده آنهاست. میسلار واتر به تنهایی قادر به پاکسازی پوست از مواد چرب و چسبناک آرایشی نیست. در حالی که شما نمی‌توانید هیچ ماده آرایشی را پیدا کنید که بتواند در مقابل قدرت پاکسازی شیر پاک کن مقاومت کند.
  • قدرت پاکسازی میسلار واتر، برای نفوذ به منافذ عمیق پوستی بسیار بیشتر از شیر پاک کن است. به همین علت اغلب متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای پاکسازی عمقی منافذ پوستی، بعد از شیر پاک کن، حتما از میسلار واتر استفاده کنید.
  • استفاده از شیر پاک کن‌ها به دلیل قدرت بالا و احتمال ایجاد آسیب پوستی، برای پاکسازی پوست نواحی چشم و لب‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در مقابل، فرمولاسیون ملایم میسلار واترها گزینه بسیار مناسبی برای پاکسازی نواحی حساس پوستی است.
  • شیر پاک کن باید با استفاده از پد پاک کننده یا پنبه آرایشی استفاده شود تا از پاکسازی عمقی پوست و رطوبت رسانی کامل سلول‌های پوستی اطمینان حاصل شود. اما برای استفاده از میسلار واتر، پد آرایشی معمولی کفایت می‌کند.

میسلار واتر

  • دیگر تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن نیاز به آب برای تکمیل پروسه پاک کنندگی است.  برای استفاده از شیر پاک کن به آب فراوانی احتیاج دارید و بعد از استفاده این محصول، حتما باید پوستتان را با آب بشویید و بقایای شیر پاک کن را از بین ببرید. اما پس از استفاده میسلار واترها، نیازی به آبکشی دوباره پوست نیست. از این رو می‌توان از قدرت پاکسازی میسلار واترها برای سفر و مواقعی که آب کافی برای تمیز کردن پوست در دسترس نیست استفاده کرد.

کدام یک برای پوست شما مناسب‌تر است؛ شیر پاک کن یا میسلار واتر؟

اگر بخواهید بین این دو محصول پاک کننده یکی را برای پاکسازی پوستتان انتخاب کنید، در اولین گام باید به جنس و نیاز پوستتان توجه کنید و بر این اساس اقدام به تهیه محصول مناسب نمایید:

شیر پاک کن

اگر پوست خشکی دارید و مدام دچار خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شوید، استفاده از شیر پاک کن انتخاب بسیار مناسبی برای پاکسازی پوست شماست. بافت غلیظ و مخملی این محصول به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و مواد آرایشی، رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی را نیز تامین کند.

معرفی شیرپاک های مناسب و به صرفه

یونی لد با عملکرد سه گانه خود، به بهترین شکل ممکن پوستتان را از آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاکسازی می‌کند. فرمول ساخت این محصول کاملا گیاهی و ارگانیک است. عصاره آلوئه ورا موجود در این محصول سلول‌های پوستی را به خوبی آبرسانی می‌کند و با اثر التیام بخش و تسکین دهنده خود، مانع از ایجاد التهاب و حساسیت پوستی می‌شود. وجود عصاره گل همیشه بهار در این محصول، خاصیت آنتی اکسیدان و ضد پیری شگفت انگیزی به آن می‌بخشد و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

شیر پاک کن یونی لد، قدرت مرطوب کنندگی چشمگیری دارد و خشک‌ترین و حساس‌ترین پوست‌ها را با رطوبت رسانی عمقی، از پوسته پوسته شدن نجات می‌دهد. این محصول فاقد هرگونه مواد صابونی است و از این رو مانع از خشکی و حساسیت پوستی می‌شود. پاک کننده یونی لد فاقد الکل، پارابن، مواد عطری و هرگونه ماده حساسیت‌زا است و از التهاب و واکنش‌های آلرژیک پوستی جلوگیری می‌کند.

 

شیر پاک کن هیدرودرم محصولی فوق‌العاده با قدرت پاکسازی بسیار بالاست که در کمترین زمان ممکن پوست را از چسبنده‌ترین مواد آرایشی و آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند. این محصول، فرمولاسیونی کاملا ارگانیک و گیاهی دارد و با استفاده از عصاره اعجاز آور رزماری فرموله شده است. رزماری خاصیت آنتی باکتریال فوق العاده‌ای دارد و با از بین بردن باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های پوست، از ایجاد جوش و آکنه و تجمع اضافی سبوم جلوگیری می‌کند.

این پاک کننده با قدرت پاکسازی عمقی خود، عمیق‌ترین منافذ پوستی را از ذرات آلوده کننده تمیز می‌کند و به افزایش کیفیت تنفس پوستی و سلولی کمک می‌نماید. قدرت مرطوب کنندگی این شیر پاک کن، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و با قدرت ضد حساسیت خود، از ایجاد خشکی، التهاب و قرمزی پوست جلوگیری خواهد کرد.
ساختار شیر پاک کن هیدرودرم به گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده انواع پوست‌ مناسب است و برای پاکسازی آرایش می‌توانید از این محصول یک تا دوبار در روز استفاده کنید.

 

میسلار واتر

اگر در دسته افرادی قرار می‌گیرید که پوست چرب، حساس یا مختلط دارند، میسلار واتر بهترین پاک کننده ممکن برای پوست شما به حساب می‌آید. میسلار واترها با نفوذ به عمق منافذ پوستی، هرگونه چربی و سبوم اضافه را پاکسازی می‌کند و با متعادل کردن PH پوست، از ایجاد التهاب و آکنه پوستی جلوگیری می‌نمایند. همچنین فرمولاسیون ملایم این محصول، از ایجاد هرگونه حساسیت، التهاب و قرمزی پوستی ممانعت می‌کند.

اگرچه هر کدام از این محصولات می‌توانند گزینه مناسبی به عنوان پاک کننده پوست شما باشند، اما توصیه ما برای پاکسازی عمیق و کامل پوست از انواع آلودگی‌ها، استفاده همزمان از هر دو این محصولات است.

با این مسیلارواترها بیشتر آشنا شوید

میسلار واتر ژنو پاک کننده ملایمی است که می‌تواند به راحتی و بدون ایجاد حساسیت، پوستتان را از آلودگی‌ها و باقی مانده لوازم آرایشی پاکسازی کند. این پاک کننده فوق‌العاده می‌تواند به عنوان تونر پوست نیز عمل نماید و PH پوست را به خوبی تنظیم کند.
ترکیبات به کار رفته در این محصول، تولید چربی سلول‌های پوستی را کنترل می‌کند و با از بین بردن چربی اضافه و سبوم تولید شده، مانع از ایجاد جوش و آکنه می‌شود و از براقیت پوست‌های چرب جلوگیری می‌کند.

با استفاده از این محصول می‌توانید بدون دلهره و نگرانی، آلودگی‌ها و مواد آرایشی قسمت‌های حساس پوست مانند لب‌ها و دور چشم را بدون ایجاد هیچ گونه آسیب و التهابی پاکسازی کنید. میسلار ژنو فاقد مواد صابونی، پارابن، روغن و الکل است و مانع از ایجاد حساسیت، خشکی یا قرمزی و التهاب پوستی می‌شود.

 

 

میسلار واتر سیلوکسان، پاک کننده‌ای با خواص شگفت انگیز است که می‌تواند پوستتان را از هرگونه آلودگی پاکسازی کند. فرمولاسیون ملایم این محصول به گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده هر نوع پوستی مناسب باشد.
وجود هیالورونیک اسید در این پاک کننده، علاوه بر آبرسانی عمقی و ویژه سلول‌های پوستی، خاصیت ضد پیری فوق‌العاده‌ای برای پوست به همراه دارد.
به همین دلیل می‌تواند از ایجاد چین و چروک‌های پوستی ممانعت ‌کند. ویتامین C به کار رفته در ساختار این محصول، خاصیت آنتی اکسیدان دارد و از فعالیت رادیکال‌های آزاد پوستی جلوگیری می‌کند و شادابی و طراوت فوق العاده‌ای به پوستتان می‌بخشد.

وجود عصاره آلوئه ورا در ترکیب میسلار سیلوکسان، سلول‌های پوستی را به خوبی آبرسانی می‌کند و التهابات پوستی را تسکین می‌دهد. این محصول فاقد الکل، پارابن، سولفات و مواد صابونی است و از ایجاد هرگونه حساسیت پوستی و واکنش‌های آلرژیک جلوگیری می‌کند. استفاده از میسلار واتر سیلوکسان، پوستتان را کاملا تغذیه می‌کند و نرمی و لطافت بی نظیری به آن هدیه می‌دهد. استفاده از این محصول دوبار در روز برای پاکسازی آلودگی‌های پوستی توصیه می‌شود.

 

ترتیب استفاده از میسلار واتر و شیرپاک کن

ضروری است که بعد از قرار گرفتن پوستتان در معرض انواع و اقسام آلودگی‌ها و مواد آرایشی در طول روز، آن را به خوبی پاکسازی کنید.

  • اگر در طول روز از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، کار پاکسازی اصولی پوستتان را باید با استفاده از شیر پاک کن شروع کنید. برای این کار پنبه آرایشی یا پد پاک کننده تمیزی را انتخاب کنید و مقدار مناسبی شیر پاک کن روی آن بریزید.
    سپس با حرکات دایره‌ای و یکنواخت، پد را به آرامی روی تمام نواحی پوستتان حرکت دهید. این کار را تا زمانی که تمام محصولات آرایشی از سطح پوستتان پاکسازی شوند ادامه دهید. به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان از پد آغشته به شیر پاک کن برای پاکسازی ناحیه دور چشم و لب‌ها استفاده نکنید.
  • بعد از پاکسازی سطحی پوست و خلاص شدن از مانده مواد آرایشی، یکبار دیگر پد تمیزی را به شیر پاک کن آغشته کنید و با حرکات دورانی پوستتان را به مدت 3 تا 5 دقیقه با ملایمت ماساژ دهید. این کار بقایای محصولات آرایشی را از روی پوستتان پاکسازی می‌نماید. از طرفی، مواد مغذی موجود در شیر پاک کن، به التیام و تغذیه پوستتان کمک می‌کند.
  • در مرحله بعد، دو پد تمیز را با آب ولرم خیس کنید و با حرکات آرام روی پوستتان بکشید. این کار بقایای شیر پاک کن را از روی پوستتان جمع آوری می‌کند و پوست را برای ادامه روتین پاکسازی آماده می‌سازد.

اگر در طول روز از مواد و محصولات آرایشی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید روتین پاکسازی پوست خود را از این مرحله شروع کنید و از پاکسازی عمقی و کامل پوستتان اطمینان حاصل نمایید. برخی از ما ممکن است گمان کنیم که چون در طول روز از مواد و محصولات آرایشی روی پوستمان استفاد نمی‌کنیم، نیازی به پاکسازی پوست قبل از خواب نداریم؛ در صورتیکه مطمئن باشید تجمع طولانی مدت آلودگی ها روی پوست به اندازه ای هست که بعد از مدتی متوجه تفاوت این روتین شبانه خواهید شد.

پاک سازی پوست

  • با انتخاب شوینده ملایم و سازگار با پوست، صورتتان را با آب ولرم بشویید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از آب داغ برای شستشوی پوستتان استفاده نکنید.
  • در ادامه، میسلار واتر مناسب با جنس و نیاز پوستتان انتخاب کنید. مقداری از آن را روی پد پاک کننده تمیزی بریزید و با ملایمت، پد را روی تمام نواحی پوستتان ماساژ دهید. در این مرحله آلودگی و آرایش باقی مانده دور چشم و لب‌ها را به خوبی با میسلار واتر تمیز کنید.
  • پس از استفاده میسلار واتر بر روی پوست، نیازی به آبکشی دوباره نیست. این شوینده به عنوان تونر نیز عمل می‌کند. باقی ماندن میسلار واتر بر سطح پوست، PH پوستتان را متعادل می‌کند و مانع از تولید چربی اضافه می‌شود.
  • بعد از آغشته کردن پوست به میسلار واتر، کرم یا ترجیحا سرم مرطوب کننده مناسبی انتخاب کنید و روی پوستتان ماساژ دهید. این کار طراوت و شادابی بسیاری به پوستتان می‌بخشد.

آموزش گام به گام آرایش برای پوشاندن جوش صورت

انواع روش‌های برنزه شدن (بدون ضرر)

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *