آموزش گام به گام آرایش برای پوشاندن جوش صورت

جوش صورت بر خلاف اون چیزی که در کودکی به ما گفته شده‌بود، نه تنها فقط در سنین بلوغ و نوجوانی به سراغ ما میاد، بلکه ممکنه بسیاری از ما تا سنین بسیار بالا هم با جوش صورت یا جای جوش درگیر باشیم.

در واقع جوش صورت یکی از شایع‌ترین مسائل و مشکلات پوستیه که افراد بسیاری با اون درگیر هستند.
اولین قدم برای داشتن پوست صاف و بدون جوش، پیشگیری از ایجاد جوش، تغییر سبک زندگی و به‌خصوص تغذیه و  استفاده از درمان های پوستی است. اما گاهی با وجود رعایت تمام موارد باز هم جوش‌های سمج در مکان و زمانی که نباید، روی صورتمون سبز می‌شن!

با آموزش گام به گام آرایش برای پوشاندن جوش صورت همراه باشید؛

گام اول :

آماده سازی

پاکسازی و آماده سازی پوست برای آرایش کردن اولین قدمیه که باید بردارید. شستشوی مرتب پوست صورت و لایه‌برداری و اسکراب  و استفاده از ماسک صورت ، به صاف و یکدست شدن پوست شما کمک می‌کنه. دقت کنید که لایه‌برداری و اسکراب رو بیش‌از‌حد انجام ندید چرا‌که در صورت زیاده‌روی حتی منجر به تولید بیشتر چربی پوست می‌شه و پوست رو زبر و پوسته‌پوسته می‌کنه.

نکته‌ی بعد اینکه حتی اگر پوست چرب و مستعد جوش زدن دارید، باز هم از مصرف آبرسان غافل نشید. شما باید آبرسان فاقد چربی رو انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب است.

ماسک صورت

گام دوم :

استفاده از پرایمر

پرایمرها کاربرد های بسیاری دارند. سطح پوست را صاف و یکدست می کنند، پوست را برای آرایش شدن آماده می کنند، چربی اضافه ی پوست را کنترل می کنند و باعث ماندگاری آرایش شما می شوند.

پوشاندن جوش

گام سوم:

تصحیح رنگ پوست

حالا زمان این رسیده است که قرمزی و التهاب ایجاد شده در اطراف جوش یا جای آن را با استفاده از تصحیح کننده های رنگ پوست یا کانسیلر برطرف کنیم.  جای جوش اگر قرمز باشد می توانید با تصحیح کننده رنگ سبز و اگر بنفش باشد با تصحیح کننده رنگ زرد آن را محو کنید. کانسیلر هم می تواند تا حد زیادی جای جوش را از بین ببرد.

گام چهارم:

کرم پودر

شاید فکر کنید حالا که پوست خیلی صافی ندارید و شاید جای چند جوش هم داشته باشید باید از کرم پودر بیشتری استفاده کنید. اما نه! گاهی کمتر بیشتر است.

بعد از اینکه رنگ پوست را تصحیح کردید، یعنی نقاط رنگی جای جوش را برطرف کردید، از مقدار کمی کرم پودر استفاده کنید.

لایه لایه زدن کرم پودر سنگین و با پوشانندگی بالا، نه تنها صورت را زیبا تر نشان نخواهد داد بلکه باعث جوش زدن بیشتر شما به مرور زمان نیز خواهد شد.

سعی کنید از کرم پودر های سبک و با کاور معمولی استفاده کنید.

کرم پودر

گام پنجم :

تثبیت آرایش

 حالا زمان آن رسیده است که آرایش خود را تثبیت کنید. می توانید این کار را با استفاده از اسپری یا پودر های تثبیت کننده انجام دهید. تثبیت کننده های آرایشی از ایجاد برق روی صورت جلوگیری می کنند و آرایش را برای مدت زیادی جذاب نشان می دهند.

 

نکته ی آرایشی مهم :

همیشه براش های آرایشی خود را تمیز نگه دارید. درون برس های آرایشی یکی از مکان های تجمع میکروب و پوست مرده است. لازم نیست هر بار از برس ارایشی استفاده میکنید آن را بشویید، اما بهتر است هر چیزی که به پوست شما برخورد دارد را هفته ای یکبار بشویید. این کار را می توانید با شامپوهای ملایم مثل شامپوی بچه انجام دهید.

 

آموزش گام به گام آرایش برای پوشاندن جوش صورت

انواع روش‌های برنزه شدن (بدون ضرر)

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *