چگونه انواع مدل شومیز را در یک استایل بهاری زیبا ست کنید؟

همان‌طور که مطلع هستید رنگ سال ۲۰۲۲ یا ۱۴۰۱ نوعی رنگ بنفش است؛ بنفش Very peri. یک رنگ جدید که با حضورش ابداع و خلاقیت شخصی را شجاعانه تشویق می­‌کند. نمایش اعتماد به نفس، بی دغدغه بودن و کنجکاوی متهورانه­‌ای که روح خلاق آدمی را زنده می­‌کند، کنجکاو و جذاب نمایان می­‌شود و به ما کمک می­‌کند تا یک چشم‌انداز تغییر یافته از احتمالات را در آغوش بگیریم و در حین بازنویسی زندگی خود دید ما را به دنیای جدیدی باز می­‌کند. ما در دوران تغییر و تحولات زندگی می­‌کنیم. رنگ سال نمادی از زرق و برق جهانی لحظه و گذار است که ما از آن عبور می‌کنیم. همانطور که ما از یک دوره‌ی شدید انزوا بیرون می‌آییم، مفاهیم و استانداردهای ما در حال تغییر هستند و زندگی فیزیکی و دیجیتالی ما به روش­‌های جدیدی ادغام شده است.

در این متن از مجله‌ی دیجی استایل در نظر داریم تا نکاتی در مورد مدل شومیز سال ۱۴۰۱ با رنگ سال به شما ارایه کنیم تا برای بهار امسال خرید لذت‌بخش و هوشمندانه‌­ای داشته باشید.

 

ابتدا باید بدانید چرا شومیزها ضروری هستند

شومیزها از آن دسته لباس­‌هایی هستند که هم در استایل­‌های رسمی و هم در استایل­‌های غیررسمی حضور دارند. برای انتخاب بهترین گزینه برای موقعیت و اندامتان لازم است ابتدا با انواع شومیز آشنا شوید. ما در اینجا به شما کمک می­‌کنیم فاکتورهای مهم انتخاب شومیز را در خریدتان مد نظر قرار دهید.

«Chemise» در اصل یک لغت فرانسوی است که در گذشته به نوعی از لباس زیر زنانه گفته می‌شد. این لباس که شبیه به یک پیراهن بود، برای مخافظت از لباس‌های رسمی از عرق و چربی بدن پوشیده می‌شد. شومیز امروزه در زبان فارسی به معنای بلوز جلوباز استفاده می­‌شود؛ البته این روزها مدل­‌های جلو بسته هم به این دسته اضافه شده­‌اند و خانم­‌ها در هر سن و سالی که باشند فارغ از سن می­‌توانند از این آیتم در پوشش خود استفاده کنند.

از انواع شومیزها می­توان شومیزهای بلند، مجلسی، جلوبسته، پشت باز، یقه­‌دار، بدون یقه، دکمه‌­دار و زیپ­‌دار را نام برد.

اگر به دنبال این هستید که مناسب­‌ترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید، نکات زیر می­‌توانند به شما در انتخاب کمک زیادی بکنند.

اولین نکته در انتخاب شومیز مناسب

اول از همه حواستان باشد شومیزی را انتخاب کنید که سایز شما باشد، شومیزهایی که برای شما خیلی چسبان یا خیلی آزاد هستند روی راحتی و زیبایی استایل شما تاثیرات منفی دارند. علاوه بر آن لباس‌هایی از این دست روی اعتماد به نفس فرد هم اثر می‌گذارند و رضایت فرد از استایل خود را پایین می‌آورند. نوع پارچه، رنگ شومیز و برش آن می‌بایست تکمیل‌کننده‌ی سایر موارد در استایل شما باشد تا شیک‌پوش به نظر بیایید. یقه‌هایی را انتخاب کنید که با شکل صورت و بلندی گردن شما تناسب داشته باشد. اگر فرم صورت شما بلند و باریک است یقه‌های پهن گزینه‌های بهتری هستند و در صورتی که فرم صورت شما گرد است یا تپل هستید ترجیح با یقه‌‌های هفت و قایقی است.

شومیزهای اپل­‌دار

افرادی که اندام مستطیل شکل دارند، برجستگی­‌های زیادی در بالاتنه­‌شان ندارند و کمر و شانه­‌هایشان در یک راستا است. این افراد بهتر است شومیزهایی را انتخاب کنند که دارای اپل هستند، در قسمت کمر برش دارند و آستین­‌های پفی یا پرنسسی دارند.

خوبی این مدل شومزهای این است که به خوبی با شلوار یا دامن استایل می‌شوند و هیچ محدودیتی ندارند. اگر از دسته افرادی هستید که شانه‌های پهنی دارید و شانه‌هایتان نسبت به دیگر قسمت‌های بدن عرض بیشتری دارد، از این مدل شومیزها دوری کنید.

شومیزهای چسبان

شومیزهای جذب و تنگ‌تر مناسب افرادی با اندام‌­های مثلث شکل است؛ شومیزهای مدل­‌دار و پر چین برای این افراد مناسب نیست. افراد با اندام مثلثی افرادی هستند که عرض شانه‌هایشان نسبت به پایین تنه بیشتر است. اگر می‌خواهید تعادل ایجاد کنید از شومیزهای چسبان برای بالا تنه و دامن‌های پفی برای پایین تنه استفاده کنید. این کار به خوبی تعادل بدنی را حفظ کرده و به شما شکلی مانند ساعت شنی می‌دهد.

شومیزهایی با کمر تنگ

پیشنهاد می­‌کنیم اگر از آن دسته از افرادی هستید که اندام ساعت شنی دارید، به دنبال بلوزهایی با کمر تنگ‌تر باشید. بلوزهایی که در قسمت شانه و پایین لباس آزادتر هستند جذابیت اندام شما رو به زیبایی دو چندان نمایش می­‌دهند. البته باید خاطر نشان کرد به لحاظ زیبایی‌شناسی تمام مدل‌­های شومیز برای این افراد انتخاب درستی به نظر می­‌آید؛ مدل‌دار، پُر چین، آستین پفی و… این دسته از خانم­‌های خوش شانس هستند که طیف گسترده‌­ای برای انتخاب دارند.

اگر مانند ساعت شنی هستید خوشحال باشید که هر نوع مدل شومیزی برای شما یک انتخاب هوشمندانه است. فقط باید در انتخاب لباس پایین تنه هوشیارانه عمل کنید.

شومیزهایی با یقه‌ی هفت

اگر اندام سیب شکل دارید بهتر است شومیزهایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر پهن‌تر هستند و برش­‌های قسمت شانه و پایین شومیز باریک‌تر و چسبان باشند. این کار تمرکز را از قسمت بزرگ‌تر اندامتان منحرف می­‌کند. یقه‌­هایی به شکل هفت و U اندام شما را متناسب می­‌کند.

دامن‌های A-LINE بهترین مکمل شومیزهای یقه هفت است. شما باید لباسی به تن کند که در بالا تنگ است و در پایین گشاد، این اصل را در مورد شلوار و یا دامن‌تان هم دنبال کنید. شلوارهای جین بوتکات نیز شرایط ایدئالی را ایجاد خواهد کرد.

 

شومیز با کمربند

اگراز آن دسته خانم­‌هایی هستید که اندامتان شبیه گلابی است، بهتراست از شومیزی با انتهای گشاد و راحت انتخاب کنید؛ جمع کردن قسمت کمری بلوزتان با بستن کمربند و یا کش استایل شما را چشم­‌نوازتر می­‌کند. شومیزهای بلند تا زیر باسن انتخاب مناسبی برای این افراد است.

اندام گلابی شکل باید تمرکز را از پایین تنه کم کند. پس شومیزی را بپوشید که به خوبی بتواند به وظیفه‌ی خود عمل کند. دامن‌های مدادی را با شومیز گشاد خود ست کنید و از تعادلی که ایجاد کرده‌اید لذت ببرید.

دیگر وقت آن است که شومیزتان را استایل کنید

اگر می­‌خواهید شومیزتان را با دامن بپوشید در ست کردن شومیز و دامن چند اصل را همیشه رعایت کنید:

شومیز طرح‌دار با دامن ساده و برعکس

شومیز طرح­‌دار و پرچین را با دامن­‌های ساده و تک رنگ بپوشید و دامن­‌های نقش­‌دار و پرکار را با بلوزهای ساده و تک رنگ ست کنید. ضمن اینکه در نظر داشته باشید برای اینکه خوش استایل باشید بهتر است، تمرکز را از آن قسمتی از بدنتان که درشت­‌تر است یا هیکل شما را نامتناسب کرده است منحرف کنید پس برای قسمت‌­های درشت­‌تر بدنتان از بین لباس­‌های تک رنگ و ساده انتخاب کنید.

پس تکرار می‌کنیم اگر بالاتنه‌ی شما سایز بزرگ است، شومیز ساده یا یک دامن طرح‌دار بپوشید. اما اگر پایین تنه‌ی درشتی دارید دامن طرح‌دارتان را با شومیز ساده به تن کنید.

شومیز بلند را روی دامن نیندازید

هرگز شومیزهای بلند یا گشاد را روی دامن‌تان بیندازید، این کار ظاهر ناخوشایندی برای شما می‌­سازد. سعی کنید از کمربند در این ترکیب غافل نشوید و همزمان شومیز را داخل دامن بگذارید. اگر دامن‌تان گل‌­دار است، مثلا گل­‌های صورتی دارد می­‌توانید شومیزتان را با یکی از رنگ­‌های روی دامن‌تان هماهنگ کنید.

اگر دوست دارید شومیز را روی دامن بیندازید، دامن‌تان را با یک شلوار جایگزین کنید.

از اکسسوری‌ها غافل نشوید

اگر طراحی شومیز شما خیلی ساده و تک رنگ است می­‌توانید با اضافه کردن یک دستمال گردن استایل خود را شیک کنید. از گردن‌بندها دور نشوید. یک گردن‌بند بلند به راحتی شومیز ساده‌ی شما را طرحدار می‌کند. آن‌قدر می‌تواند زیبا باشد که تصورش را نمی‌کنید. پس شومیز ساده‌ی بنفشی که برای کنار سفره‌ی هفت‌سین در نظر گرفته‌اید با یک گردنبند پر نقش و نگار نقش‌دار کنید، به راحتی می‌توانید در عکس‌های نوروز بدرخشید.

شومیز گره‌دار را با شلوار نپوشید

شومیزهای گره‌­دارتان را با دامن میدی بپوشید و اینطور یک استایل حرفه‌­ای برای خود بسازید. دامن‌های میدی برای هر استایلی شیک هستند. شومیز گره‌دار زیبایی آن را صد چندان خواهد کرد.

شومیز و دامن ماکسی استایل خوبی نیست؟

در نگاه اول اغلب خانم­‌ها فکر می­‌کنند شومیز با دامن ماکسی اصلا ترکیب خوبی نیست، اما شما وقتی برای حضور در جمعی ترجیح می­‌دهید یک شومیز بپوشید و همزمان ذهن‌تان مشغول چاقی­ اندام‌تان است، یک دامن ماکسی بهترین انتخاب برای شما است. ماکسی بپوشید و روی شومیزتان یک کمربند ببندید و از خوشتیپی خودتان در جمع لذت ببرید.

شومیز و پیراهن هم عالی است، آن را فراموش نکنید

هنگامی که می­‌خواهید تفاوت چشمگیر و زیبایی در استایل­‌های روزمره­‌تان ایجاد کنید، زیر شومیز دکمه­‌دار یا زیپ­‌دار خود یک پیراهن آستین حلقه­‌ای بپوشید و دکمه­‌های شومیزتان را باز بگذارید. با این کار علاوه بر نمای تازه­ای که به استایل خود داده‌­اید؛ همچنین سن شما کمتر به نظر می­رسد.

به شومیزهای حریر هم دقت کنید. کافی است که پیراهن زیرین کمی تیره باشد، شومیز روی آن مانند سایه پیراهن را به نمایش می‌گذارد. با این کار خوش‌تیپ‌ترین خواهید بود.

شومیز را با شلوار فاق بلند ست کنید

پیشنهاد ما این است که برای دورهمی‌­های دوستانه می­‌توانید دکمه­‌های پایین شومیزتان را باز بگذارید و یک شلوار فاق بلند به تن کنید تا یک استایل منحصربه‌فرد داشته باشید. اگر خانم­ جوانی هستید شومیزتان را با یک شلوار جین بپوشید تا خوش‌پوش در نظرها تداعی شوید. کفش­‌های پاشنه‌­دار را با این ست همراه کنید تا به یک استایل دخترانه و فانتزی تبدیل شود؛ یا اینکه می­‌توانید ساس­بند را به ست بلوز و شلوارتان اضافه کنید و از این ترکیب جوان­ پسند لذت ببرید.

انواع استایل با شومیز

در این قمست برایتان از انواع استایل با شومز مدل سال ۱۴۰۱ خواهیم گفت. شومیزهایی که قرار است کمد لباسی شما را تکمیل کنند.

استایل رسمی با شومیز

برای فضاهای رسمی‌­تر بهتر است شومیزهای ساده و تک رنگ را با کت و شلوار و کفش­‌های پاشنه­‌دار بپوشید. این کار باعث می­‌شود خوش استایل و در عین حال رسمی باشید.

شومیز در استایل مینیمال

اگر شما استایل­‌های مینیمال را می­‌پسندید به شما توصیه می­‌کنیم شومیز سفید، البته مناسب اندام‌تان را با یک شلوار جین ست کنید. اگر تصمیم دارید تیپ شما کمی کژوال به نظر برسد، گردنبند بلند رنگی را روی شومیز خود بیندازید تا رنگ­‌ها، جذابیت را به استایل شما بیاورند. اگر می­‌خواهید از رنگ ترند سال استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم شومیزی به رنگ سال ۱۴۰۱ را با رنگ‌های خنثی مطابق سلیقه‌ی خودتان استایل کنید. خوشبختانه امسال رنگی ترند شده‌ است که می‌توانید با انواع رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی ترکیب خوبی با آن بسازید.

استایل مونوکروم و انواع شومیز

اگر به استایل‌های مونوکروم علاقه دارید، رنگ سال شاید برای شما یک انتخاب مناسب و به روز باشد. بهتر است برای استایل کردن شومیز رنگ سال در استایل مونوکروم، سایر خریدهایتان را در همین رنگ بنفش وری پری آماده کنید و قبول کنید که ممکن است توجه‌های دوست داشتنی و زیادی را در فضاهای عمومی به خودتان جلب کنید. مونوکروم این رنگ برای تابستان ۱۴۰۱ بسیار مناسب به نظر می­‌رسد.

در نوروز ۱۴۰۱ شومیزتان را از بین این رنگ‌ها انتخاب کنید

 

بنفش وری پری را می‌­توانید با صورتی ترکیب کنید. از آن­جایی که رنگ ملایمی از بنفش پیش رو دارید، ست کردن آن با صورتی ظاهری جوان‌­تر و شاداب‌­تر برای شما به ارمغان می‌­آورد.

همانطور که می‌­دانید یکی از روش‌­های ست کردن رنگ‌ها بهره گرفتن از تنالیته­‌های همان رنگ است. ترکیب بنفش­‌های تیره و روشن شاید به دوستانی که علاقه به استایل تک رنگ دارند کمک کند تا از خسته کننده بودن استایلشان کم کنند. طرفداران تیپ­‌های مونوکروم در این روش ست کردن رنگ­‌ها بازه­‌ی عمل گسترده­‌ای دارند.

آبی، یکی از بهترین رنگ­‌هایی که می‌­توانید با بنفش وری پری ست کنید؛ آن­ سوی همین طیف. این ترکیب امیدواری و آرامش را برای افرادی که شما را می­‌بینند تداعی می­‌کند.

بنفش ۱۴۰۱ را می­‌توانید با انواع رنگ کرم ترکیب کنید. این ترکیب باعث می­‌شود رنگ بنفش لباس‌تان به آبی تمایل پیدا کند و خوش استایل و یونیک در معرض دید ظاهر شوید.

رنگ قرمز را با بنفش وری پری بپوشید و هیجان و سرزندگی را هر جایی می‌­روید با خودتان ببرید و بیش از همیشه به چشم بیایید. این ترکیب به نسبت ترکیب قبلی گرم‌­تر و پر حرارت­تر است و توجه­‌های زیادی را به شما جلب می‌­کند.

اگر ترکیبی گرم می­‌خواهید اما تمایلی به استفاده از رنگ قرمز در کنار بنفش ندارید، رنگ نارنجی را به شما پیشنهاد می­‌کنیم. در نهایت استایلی گرمابخش و در عین حال آرامش‌بخش خواهید داشت.

در صورتی که فرد محتاطی هستید، اما همیشه خوش استایل بوده­‌اید توصیه می­‌کنیم بنفش وری پری را با رنگ­‌های خنثی استایل کنید. مثل همیشه رنگ­‌های خنثی هرگز شما را ناامید نخواهند کرد. به طور مشخص اگر برای دیدار رسمی آماده می­‌شوید ترکیب رنگ سال با انواع رنگ­‌های خنثی شما را همزمان خوش پوش و به روز نشان می­‌دهد.

 

در نهایت

اگر در مورد استفاده از رنگ سال اطمینان ندارید، ریسک کنید، به احتمال بسیار زیاد پشیمانتان نخواهد کرد و اگر رنگ سال ۱۴۰۱ را دوست ندارید، به خودتان سخت نگیرید، نگران نباشید و سعی کنید از اپلیکیشن­‌های طیف رنگ برای پیدا کردن تنالیته­‌ی بنفش مورد علاقه‌­تان کمک بگیرید.

منبع: pantonechemise

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *