ساعت مچی مناسب کت و شلوار و استایل های رسمی

ساعت مچی یکی از لاکچری ترین اکسسوری هاییست که می توانید در مراسم رسمی همراه با کت و شلوار بپوشید. برای انتخاب ساعت مچی مناسب کت و شلوار نکاتی که لازم است بدانید را برایتان شرح داده ایم.

بند ساعت مچی مناسب استایل های رسمی

به طور کلی باید بگوییم جنس و رنگ بند ساعت مچی ها نقش بسیاری در زیبایی استایل شما دارند. شناخت انواع بند ساعت مچی به شما کمک می کند تا نسبت به استایلتان، جنس و رنگ کت و شلوارتان، اکسسوری هایی که مورد استفاده قرار می دهید و … بهترین بند ساعت مچی را انتخاب کنید.

ساعت مچی های بندچرمی، بند استیل و برخی بند سلیکونی ها مناسب ترین گزینه برای استایل های رسمی هستند. مهم ترین نکته بابت بند ساعت مچی دقت شما در انتخاب بند ساعت مچی نسبت به نوع استایل کتتان است.

ساعت بند استیل

ساعت مچی های بند استیل در بیشتر موارد اسپرت و رسمی هستند. آنها از محبوب ترین گزینه ها برای ست شدن با کت و شلوار هستند. ساعت مچی های بند استیل زیبایی خاصی به استایل کت و شلوار شما می دهند و یک استایل مینیمال و کلاسیک برای شما بوجود خواهند آورد.

ساعت مچی های بند چرمی

ساعت مچی های بند چرمی بسته به نوع رنگ و صفحه خود مناسب ست شدن با کت و شلوار هستند. در اصل ساعت مچی های بند چرمی جزو رسمی ترین ساعت مچی ها هستند. بنابراین بهترین گزینه برای ست شدن با انواع کت و شلوارهای رسمی هستند. از ویژگی های ساعت مچی های بند چرمی توانایی ست شدن آن ها با کمربند، کفش، کیف و … است.ساعت مچی های بند سیلیکونی

در بعضی موارد شما می توانید ساعت مچی های بند سیلیکونی را با کت های اسپرت، نیمه اسپرت و رسمی ست کنید. زیرا ساعت مچی های سیلیکونی بسته به برندشان نوع سبک و استایلشان متفاوت می شود. برخی اوقات ساعت مچی های بند سیلیکونی کاملا رسمی هستند که می شود گفت از جذابیت ساعت مچی های سیلیکونی این است که هم می توانند رسمی باشند و هم غیر رسمی! البته به یاد داشته باشید که معمولا اسپرت ترین ساعت مچی ها  بند سیلیکونی هستند که به راحتی می توانید ساعت مچی های بند سیلیکونی را با کت اسپرت خود ست کنید.

بررسی مواردی برای خرید ساعت مچی مناسب کت و شلوار

برای خرید ساعت مچی مناسب کت و شلوار و استایل های رسمی باید مواردی را مورد بررسی قرار دهید. با مورد بررسی قرار دادن نکاتی که در این بخش با شما در میان می گذاریم می توانید نسبت به نوع رنگ، جنس و مدل کت و شلوارتان یک ساعت مچی مناسب تهیه کنید.

چه نوع ساعت مچی هایی مناسب کت و شلوار هستند؟

ساعت مچی هایی با طراحی کلاسیک و رسمی بهترین گزینه برای خرید ساعت مچی مناسب کت و شلوار هستند. این ویژگی ها را می توانید در ساعت مچی های آنالوگ بیابید. همان طور که میدانید ساعت مچی های آنالوگ رسمی تر هستند و جلوه کلاسیک تری نسبت به ساعت مچی های هوشمند و … دارند.

کت رسمی است یا اسپرت؟

دانستن تفاوت بین کت رسمی و کت اسپرت به شما کمک زیادی در انتخاب ساعت مچی مناسب می‌کند. کت های رسمی معمولا یقه های متفاوت تری دارند و جنسشان از نخ، جنس کبریتی و … است. کت های اسپرت دارای الگوهای متفاوت تری هستند و طرح پارچه هایشان چهارخانه، پنجره ای، شطرنجی، مورب و … است. بنابراین در درجه اول سبک و نوع کت و شلوارتان را مورد بررسی قرار دهید و پس از شناخت سبک آن نکته های زیر را در نظر بگیرید.

اگر انتخابتان کت رسمی است …

ساعت مچی های بند چرمی بهترین و هوشمندانه ترین گزینه برای ست شدن با کت های رسمی هستند. اما انداختن ساعت مچی های بند استیل هم می تواند گزینه مناسبی برای ست شدن با کت و شلوار رسمی باشد. هنگامی که ساعت مچی بند استیل به دست می کنید می توانید آن را با سگک کمربند، دستبند، انگشتر و قاب موبایل خود ست کنید.

اگر انتخابتان کت اسپرت است …

بهترین ساعت مچی برای ست شدن با کت اسپرت معمولا ساعت مچی های بند رابر و بند سیلیکونی هستند. توجه داشته باشید اگر کت اسپرت شما دارای پارچه طرح دار است ترجیحا رنگ بند آن تک رنگ باشد و صفحه ساعت مچی از جزئیات کمتری برخوردار باشد.

ساعت مچی مناسب کت چرم

کت های چرم معمولا سبک بسیار رسمی و کلاسیکی دارند. برای انتخاب ساعت مچی مناسب با کت چرم می توانید از ساعت مچی بند چرمی به رنگ چرم کتتان استفاده کنید. اما انداختن ساعت مچی از جنس استیل با چرم هم نما و تضاد زیبایی بوجود می آورد و جسارت شما در استایلتان را نشان خواهد داد. نکته قابل توجهی که بابت ست کردن رنگ ساعت مچی تان وجود دارد، این است که شما حتما نباید بند ساعت مچی تان به رنگ کت چرمتان باشد. بلکه می توانید نسبت به رنگ کتتان تنالیته ای از رنگ آن را برای بند چرمی ساعت مچی خود در نظر بگیرید.

کت چرم اسپرت

البته اگر انتخاب شما کت چرم اسپرت است بهتر است ساعت مچی شما بند چرمی باشد و چرم آن ترجیحا ساده باشد. البته قابل ذکر است که بگوییم انداختن ساعت مچی بند استیل و بند سلیکونی هم می تواند ترکیب زیبایی را با کت چرم اسپرت شما بوجود آورد.

نوع پارچه

شناسایی انواع پارچه ها به شما کمک بسیاری می کند. زیرا جنس پارچه های کت و شلوار در انتخاب نوع ساعت مچی نسبت به جنس بندشان کمک بسیاری به شما خواهد کرد. معمولا پارچه‌هـایی از جنس پشم و نخ، مخمل و کـتان بیشترین نوع پارچه هایی هستند که برای دوخت کت و شلوار ها استفاده می شوند.

 می توانید ساعت خود را با کفش‌هایتان ست کنید.

اگر قصد دارید در جلسات رسمی شرکت کنید ، از ساعت چرمی با بند مشکی استفاده کنید. در صورتی که نمی خواهید از بند مشکی استفاده کنید ، می توانید رنگ بند ساعت را با کفشهایتان ست کند. به عنوان مثال می توانید بند چرمی قهوه ای را با کفش قهوه ای ست کنید

اگر ساعت شما نقره ای است ، می توانید آن را با کفش های مشکی ، خاکستری و یا آبی ست کنید. در صورتی که ساعت شما طلایی است ، می توانید آن را با رنگ های قهوه ای ، بژ ، رنگ های روشن و یا سایر رنگ ها ست کنید.

بند ساعت خود را متناسب با سایز خودتان انتخاب کنید. طرح و شکل ساعت را به گونه ای انتخاب کنید که با اندام و همچنین طرح کت و شلوار شما هماهنگ باشد. اگر اندام شما لاغر است ساعت مچی با قاب باریک و اگر اندام شما درشت است ساعت مچی با قاب درشت را انتخاب کنید.

توجه به جنس و رنگ کفش و کمربند نکته دیگری است که در انتخاب ساعت باید به آن توجه کنید.

استایل نیمه رسمی

به طور مثال هنگامی که شما کتتان را با شلوار لی میپوشید یک استایل نیمه رسمی را بوجود می آورید. ساعت مچی مناسب استایل نیمه رسمی هم می تواند رسمی باشد و هم می تواند غیر رسمی باشد. ساعت مچی هایی از جنس سیلیکون را می توانید با استایل رسمی خود ست کنید زیرا بهترین گزینه برای تیپ های نیمه رسمی هستند و یک استایل متفاوت را به شما هدیه می کنند.

ساعت مناسب رنگ های مختلف کت و شلوار

ساعت مناسب برای کت و شلوار خاکستری روشن

با کت و شلوار خاکستری روشن می توانید هر مدل ساعتی را استفاده کنید. دلیل آن هم این است که رنگ خاکستری روشن در سبک های مختلفی می تواند به کار برود. در این طرح از کت و شلوار می توانید بند چرمی و بند فلزی نقره ای را انتخاب کنید. اگر بند چرمی را انتخاب می کنید بهتر است رنگ آن قهوه ای کمرنگ یا مشکی باشد. سعی کنید از طرح های ساده استفاده کنید.

تفاوت ساعت مچی مقاوم در برابر آب و ضد آب چیست ؟

ساعت مناسب برای کت و شلوار خاکستری تیره

در این طرح از کت و شلوار بهتر است از بند چرمی رسمی استفاده کنید. بند چرمی قهوه ای تیره یا مشکلی گزینه مناسبی برای این طرح از کت و شلوار است. سعی کنید رنگ بند ساعت خود را با عناصر دیگر مانند (سگک کمربند ، کروات و…) ست کنید. با استفاده از این طرح ، انسجام و یکپارچگی خوبی در سبک لباس پوشیدن خود بوجود می آورید.

ساعت مناسب برای کت و شلوار آبی

اگر رنگ کت و شلوار شما آبی است بهترین راه برای ست کردن آن با ساعت این است که آن را با عناصر دیگر مانند (سگک کمربند ، کفش و… ) ست کنید. به عنوان مثال اگر کفش شما قهوه ای است از کمربند چرمی قهوه ای با ساعت بند چرمی قهوه ای استفاده کنید. برای اینکه ظاهری جذاب تر داشته باشید می تواند از ساعت های مچی با عقربه های ظریف و رنگی استفاده کنید.

ساعت مناسب برای کت و شلوار سورمه ای

رنگ سورمه ای رنگی رسمی است ، به همین دلیل بیشتر افراد از ساعت های فلزی با این رنگ استفاده می کنند. اگر قصد دارید از ساعت مچی بند چرمی با این طرح کت و شلوار استفاده کنید از بند چرمی مشکی یا قهوه ای استفاده کنید. نکته مهم این است که بتوانید سایر اجزا و عناصر مانند سگ کمربند ، کروات ، کفش و… را با بند ساعت خود هماهنگ کنید.

چه مدل ساعت هایی متناسب با استایل کت شلوار و رسمی مردانه نمی باشد؟

معمولا ساعت های که دارای ظاهری بزرگ تر می باشند، و صفحه ی دیجیتالی دارند مناسب برای استفاده به همراه کت شلوار و استایل رسمی مردانه نیستند.

ساعت مچی های طرح کنتوری، G-shock، بند پلاستیکی دیجیتالی، بند سیلیکونی، بند پارچه ای طرح خلبانی یا ارتشی، مدل هایی هستند که مناسب ست کردن با استایل رسمی و شخصیتی مردانه نیستند.

همچنین ساعت هایی که دارای صفحه ی بزرگ هستند، و ظاهری غیر رسمی دارند مناسب برای ست با کت شلوار و استایل شخصیتی آقایان نیست.

ساعت هایی که با رنگ های نامتقارن با تیپ و ظاهر رسمی کت شلوار می باشد، برای ست کردن توصیه نمی شود.

اشتباهاتی که نبایست در هنگام ست کردن ساعت مچی با تیپ و استایل انجام داد.

ساعت مچی ها یکی از لوازم جانبی های کوچک و پرطرفدار در بین آقایان و خانم ها می باشد.

استفاده از ساعت مچی در یک استایل، می توان به ظاهر آن استایل رنگ و جلایی تازه بدهد و یا می تواند به طور کلی آن تیپ را تخریب کند.

برای خانم ها از آنجایی که در استفاده از اکسسوری و زیورآلات، محدودیت خاصی ندارند؛ انتخاب غلط یک ساعت مچی نمی تواند ضربه ی زیادی به استایل آنها وارد کند.

پس در نتیجه آقایان بایستی دقت بیشتری در انتخاب ساعت متناسب با استایل و ظاهر خود داشته باشند.

اشتباهاتی که آقایان در انتخاب ساعت خود به همراه تیپ و استایل کت شلوار خود مرتکب می شوند، شامل رعایت نکردن اصول رنگ و ظاهر کلی ساعت می باشد.

تصور کنید، شخصی ظاهری شیک به همراه کت شلوار دارد، زمانی دستش را بالا میبرد و ساعت او مشخص می شود.
ساعتی با بند پلاستیکی و ظاهری کامپیوتری، که باعث می شود تصویری نه چندان جذاب در ذهن ما حک شود.

یا اینکه دیده شده است برخی از ساعت هایی با صفحه ی بسیار بزرگ با بند پارچه ای به همراه استایل رسمی و شخصیتی خود استفاده کرده اند؛ که ظاهر ناهماهنگی را شکل می دهد.

ساعت مناسب محافل کاری

برای محل کار ساعت ست کت و شلوار شما می تواند ساعتی کلاسیک به رنگ طلایی یا سیلور ساده باشد. ساعتی که صفحه نمایش ساده دارد -مانند ساعت خلبانی- انتخاب خوبی است. در ضمن بهتر است عقربه ها باریک باشند.
از طرفی دیگر ساعت غواصی با بند چرمی برای کت و شلوار سنتی و کلاسیک انتخاب درست تری باشد.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *