راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه خاص و کاربردی

برای آنکه یک خرید مطمئن و کارآمد داشته باشید بهتر است راهنمای خرید ساعت مچی را با دقت تا پایان بخوانید. پارامتر های مختلفی در خرید ساعت مچی اهمیت دارند که در این مقاله به چند مورد از آن ها پرداخته ایم.

پارامترهای مهم در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه

اگر قصد خرید ساعت مچی مردانه را دارید، باید به یک سری پارامترهای مهم در انتخاب توجه داشته باشید. بنابراین مواردی که در ادامه عنوان می کنیم را به خاطر بسپارید تا در هنگام خرید از آنها برای انتخاب درست استفاده کنید.

نوع ساعت مچی را انتخاب کنید

شما چه نوع ساعت مچی را می پسندید؟ ساعت مچی ها به سه دسته دیجیتال، آنالوگ و دیجیتال/آنالوگ تقسیم می شوند. ساعت مچی آنالوگ بیشتر مناسب مجالس و مکان های رسمی است در حالی ساعت های دیجیتالی سبک اسپرت تری دارند و مناسب استفاده روزمره هستند. همچنین ساعت های دیجیتال/آنالوگ ترکیبی از این دو ساعت با یکدیگر هستند که بیشتر مناسب مجالس و دورهمی های دوستانه است. البته نوع دیگری از ساعت مچی های نسل جدید با نام ساعت های هوشمند روانه بازار شده اند که امکانات پیشرفته تری مانند نمایش میزان کالری مصرفی، ضربان قلب، سطح اکسیژن و… را نیز اندازه گیری می کنند.

نوع نیازتان را مشخص کنید

پس از اینکه با انواع ساعت مچی مردانه آشنا شدید، باید ببینید که برای چه استایل و چه موقعیت هایی می خواهید ساعت مچی خریداری کنید. به طور مثال صرفا می خواهید از ساعت در اداره، محل کار یا مجالس رسمی استفاده کنید یا تصمیم دارید آن را همیشه در دستتان داشته باشید؟ این موضوع باعث می شود تا در خرید خود هوشمندانه تر عمل کنید.

به متریال های به کار رفته در ساعت توجه کنید

یکی دیگر از پارامترهای مهمی که باید هنگام خرید ساعت مچی در نظر بگیرید این است که حتما به متریال های به کار رفته در ساعت توجه کنید. به عنوان مثال بند ساعت، مدل و جنس عقربه های آن و… همگی باید کاملا متناسب با استایل شما باشد.

نحوه تمیز کردن بند برزنتی ساعت مچی با چند تکنیک ساده

پارامترهای مهم برای انتخاب و خرید ساعت مچی زنانه

در بخش قبلی به یک سری موارد مهم برای انتخاب و خرید ساعت مچی مردانه اشاره کردیم. خانم ها نیز می توانند به این ویژگی ها توجه داشته باشند. اما از آنجایی که حفظ ظرافت زنانه اهمیت بسیار زیادی دارد، در این بخش به بررسی یک سری نکات مهم دیگر در انتخاب و خرید ساعت مچی زنانه می پردازیم.

به سایز و شکل ساعت توجه کنید

یکی از نکات مهمی که برای خرید ساعت مچی باید در نظر بگیرید این است که حتما سایز و شکل ساعت را در نظر بگیرید. اگر شما لاغر اندام هستید و مچ دستتان کوچک است، از ساعت هایی که شکل بسیار بزرگی دارند، استفاده نکنید. زیرا این انتخاب استایل شما را کمی عجیب و غریب به نظر می رساند. بهتر است شکل و سایز ساعت با اندازه مچ دست و همچنین استایل شما همخوانی داشته باشد.

رنگ ساعت مچی را انتخاب کنید

انتخاب رنگ ساعت همیشه یک موضوع جنجال برانگیز است. زیرا رنگبندی های بسیار زیبایی برای ساعت مچی وجود دارد. به همین علت ممکن است کمی سردرگم شوید. برای انتخاب رنگ ساعت ابتدا به رنگ پوستتان توجه کنید. اگر پوست شما تیره یا گندمی است، می توانید از ساعت هایی که رنگ های روشن تری دارند و یا صفحه آنها دارای هارمونی رنگی روشنی است، استفاده کنید. در صورتی که رنگ پوست شما روشن باشد، استفاده از ساعت های روشن و ملایم و همچنین تیره برایتان مناسب است. البته جذاب تر این است که شما رنگ ساعت را با سایر اکسسوری های استایلتان مانند کیف، کمربند، دستبند چرمی و… ست کنید.

بند ساعت مچی تاثیر زیادی در استایل شما دارد

بخش مهمی از جذابیت ساعت مچی مردانه و زنانه به بند ساعت مربوط می شود. شما می توانید از جنس های مختلفی همچون سیلیکون، چرم، برزنتی، کنفی، رابر، استیل و… استفاده کنید. بهتر است بند ساعت با سایر جزئیات استایل شما همخوانی داشته باشد.

موقعیت استفاده از ساعت ؛ راهنمای خرید ساعت مچی

هر ساعت با هدف خاصی ساخته شده است. برای مناسبت های رسمی، سادگی حرف اول را می زند. یک ساعت ساده به سبک کلاسیک و بند چرمی مشکی، هرگونه اعتراضی را دفع می کند. اما برای کت و شلوارهای رسمی، ساعت هایی با بدنه ظریف و بند چرمی باریک و براق مناسب خواهند بود.
برای محیط کار، سراغ ساعت های ساده طلایی یا نقره ای بروید. به طور کلی، ساعت های بند فلزی مناسب استفاده روزانه، و غیررسمی تر هستند، درحالی که بندهای چرمی برای هر مناسبتی قابل استفاده اند.
برای ملاقات دوستانه، خرید یا فعالیت های روزمره، بندهای پارچه ای یا پلاستیکی را انتخاب کنید. و ساعت های کرنوگراف دار (Chronograph) را برای موقعیت های غیررسمی و خاص تر نگه دارید.
بهتر است ساعت های دیجیتالی را فقط با لباس های ورزشی استفاده کنید. برای فعالیت های ورزشی که شامل حرکات فیزیکی غیرقابل پیش بینی می شود، ساعتی با بند، بدنه و صفحه ای مقاوم تهیه کنید، تا بدون اینکه نگران پاره شدن بند یا شکستن صفحه ساعت خود باشید، بر فعالیت خود تمرکز کنید.

راهنمای خرید ساعت مچی

 چرم، مکمل چرم

ساعت های بند چرمی را با کمربند و کفش چرم استفاده کنید. لازم نیست آن ها را کاملاً همرنگ انتخاب کنید، فقط کافی ست خانواده رنگ مشترکی داشته باشند. بندهای چرمی مشکی از چرم های قهوه ای رسمی تر هستند. برای افرادی که کفش هایی با رنگ های متنوع دارند، ساعتی با بندهای قابل تعویض گزینه مناسبی خواهد بود.

فلز، مکمل فلز

بدنه فلزی و قاب دور صفحه ساعت را با زیورآلات خود هماهنگ کنید. رنگ فلز را با حلقه یا دکمه سردست، سگک کمربند یا کفشتان هماهنگ کنید. طلایی با طلایی و نقره ای با نقره ای. بندهای فلزی طلایی یا نقره ای، با بیشتر رنگ ها هماهنگ می شوند، اما ساعتی با صفحه و بند مشکی، با هر رنگ فلزی مطابقت دارد.
بندهای نقره ای با کفش های مشکی، خاکستری، نقره ای، و خانواده رنگ آبی، و بندهای طلایی با قهوه ای، بژ، کرم، و دیگر رنگ های گرم به زیبایی ترکیب می شوند.

مناسب مچ

قطر صفحه بیشتر ساعت های زنانه، بین 2٫4 تا 3٫2 میلیمتر و ساعت های مردانه از 3٫6 تا 50 میلیمتر است. ساعت های رسمی معمولاً 3٫6 تا 40 میلیمتری و ساعت های ورزشی یا روزانه، در ابعاد بزرگ تر و خاص تر تولید می شوند.
شکل صفحه می تواند گرد، مربع، مستطیل، بیضی و یا چندضلعی، و ظاهر آن فلز مات، براق، طرح دار، کارشده یا پر از جواهر باشد. در بدنه ساعت معمولاً از استیل و در مواردی از فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و یا تیتانیوم استفاده می شود.

مدل صفحه ساعت ، راهنمای خرید ساعت مچی

نشانگرهای خطی و اعداد رومی صفحه ساعت، معمولاً در ساعت های رسمی و اعداد ریاضی در صفحه ساعت های اسپرت دیده می شوند.
هرچه صفحه ساعت ساده تر و ظریف تر باشد، ظاهر رسمی تری دارد. ساعت هایی با قابلیت های مختلف (مانند زمان سنج، سرعت سنج و قطب نما) کارایی متفاوتی داشته و غیررسمی محسوب می شوند.

قبل از خرید ساعت مچی به چه مواردی باید توجه کنیم ؟

قبل از اینکه یک ساعت مردانه بخرید باید وقت بگذارید و تحقیق و بررسی کافی داشته باشید تا بتوانید ساعتی متناسب با خودتان انتخاب کنید و سالها از استفاده از آن لذت ببرید. مطمئنن باشید به تمام نکات و مواردی که برایتان اهمیت دارد توجه کرده اید تا خریدی کم ریسک تری تجربه کنید. در این قسمت به چند مورد از نکات مهمی که قبل از خرید یک ساعت مردانه باید به آن توجه کرد نگاهی بیندازید.

۱. قیمت ساعت مچی اصل

ساعت های اورجینال در قیمت های مختلفی ارائه می شوند. از ساعت های ارزان قیمت گرفته تا ساعت های لوکس و بسیار گران! دلیل این تفاوت قیمت می تواند جنس ساعت و مواد استفاده شده، برند سازنده، ویژگی ها و امکانات و… باشد. شما چه مقدار می خواهید برای خرید ساعت خود هزینه کنید؟ باید توجه کنید همیشه گران قیمت ترین ساعت ها بهترین نیستند و می توانید از بین ساعت مچی های اصل مقرون به صرفه یک ساعت عالی و با کیفیت تهیه کنید!

۲. برند ساعت مچی

امروزه تنوع بسیار بالایی برای برندها وجود دارد که هر کدام هویت و رویکرد خاص خود را در ساخت ساعت دارند. آیا خرید از یک برند خاص برایتان اهمیت دارد؟ همچنین برند ساعت یکی از عوامل مهمی است که روی قیمت ساعت تاثیر می گذارد.

۳. موتور ساعت مچی ، راهنمای خرید ساعت مچی

موتور چیزی است که باعث کار کردن ساعت می شود. موتور ساعت ها به دو دسته کلی کوارتز و مکانیکی تقسیم می شوند. ساعت های دارای موتور کوارتز برای شارژ شدن و کار کردن به باتری نیاز دارند. این ساعت ها دقت بالاتری دارند و معمولا ارزان قیمت تر از ساعت های مکانیکی هستند. موتور های مکانیکی برای شارژ شدن نیازی به باتری ندارند. در موتورهای مکانیکی کوکی، باید ساعت را به صورت دستی کوک کرد اما ساعت های موتور اتوماتیک که در واقع گونه ای از موتور مکانیکی است، انرژی خود برای کار کردن را از طریق حرکت مچ دست تامین می کنند.

۴. بند ساعت مچی

بند ساعت بخش مهمی از هویت ساعت است. تنوع بالایی برای بندها وجود دارد و انتخاب های مختلفی می توان داشت. به عنوان مثال ساعت های دارای بند استیل همیشه شیک به نظر می آیند. ساعت های دارای بند استیل ضد زنگ یکی از محبوب ترین ها هستند. ساعت های دارای بند چرمی کلاسیک تر هستند و معمولا با استایل های رسمی مناسب هستند. اگر چرم با کیفیت باشد، می تواند بسیار با دوام باشد و سالها برای شما کار کند. یا بند رابر که بسیاری از ساعت های اسپرت و ورزشی دارای این نوع بند هستند. این بندها انعطاف پذیر و مقاوم در برابر آب هستند و مناسب برای فعالیت های این چنینی می باشند.

۵. امکانات، ویژگی ها و تکنولوژی های ساعت

بسیاری از ساعت ها دارای امکانات و ویژگی هایی ساده مثل نمایش تاریخ تا پیچیده هستند که فراتر از نشان دادن زمان به کار می روند. مثلا کرنوگراف برای اندازه گیری مدت زمان یک رویداد استفاده می شود. برخی از دیگر عملکردها عبارتند از: زمان جهانی، قابلیت ذخیره شارژ، زنگ هشدار و … .

ساعت از کجا بخرم ؟ خرید آنلاین یا حضوری ؟

به هیچ‌وجه ساعت فیک نخرید! در همین ابتدا این نکته مهم را یادآور می‌شویم که ساعت‌های تقلبی کیفیت بسیار پایینی دارند و فقط پس از چند ماه استفاده از کار می‌افتند. معمولاً این ساعت‌ها گارانتی و ضمانت‌نامه نیز ندارند؛ شاید قیمت ساعت اصل بیشتر از محصولات فیک باشد؛ اما مطمئن باشید در نهایت مخارج و هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری کمتری را برایتان به‌ارمغان می‌آورد.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *